Mesafeli Satış Sözleşmesi

portakalcicegi.com.tr ile Müşteri arasındaki Sanal Ortamda Satış Sözleşmesidir.

Madde – 1

İş bu sözleşmenin konusu, satıcının, alıcıya satışını yaptığı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanunun; Mesafeli Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin kapsamaktadır.

Madde – 2

SATICI BİLGİLERİ

DBK Design Yazılım ve Bilgi Teknolojileri San. ve Tic. Ltd. Şti. (Portakal Çiçeği Doğal Ürünler.) 

Madde – 3

ALICI BİLGİLERİ

Tüm üyeler: Portakal Çiçeği
işletmesinin e-ticaret mağazası portakalcicegi.com.tr‘a üye olup alışveriş yapan tüm alıcılar. (Bundan sonra alıcı veya müşteri olarak anılacaktır).

Madde – 4

SÖZLEŞME KONUSU VE ÜRÜN BİLGİLERİ:

Mal/Ürün veya Hizmetin; Türü, Miktarı, Marka/Modeli, Rengi, Adedi, Satış Bedeli ve Ödeme Şekli, sitede belirtildiği gibi olup, bu vaatler alıcıya bildirilmeden değişiklik gösterebilmektedir.

Madde – 5

GENEL HÜKÜMLER

5.1 – ALICI, Madde 4’te belirtilen sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
5.2 – Sözleşme konusu ürün, farklı bir sözleşme yapılmadığı sürece yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için alıcının yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde alıcı veya gösterdiği adresteki kişi veya kuruluşa teslim edilir.
5.3 – Sözleşme konusu ürün, alıcıdan başka bir kişi veya kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi veya kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.
5.4 – SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile birlikte teslim edilmesinden sorumludur.
5.5 – Sözleşme konusu ürünün teslimatı için iş bu sözleşmenin elektronik ortamda onaylanmış olması ve satış bedelinin alıcının tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
5.6 – Ürünün tesliminden sonra alıcıya ait kredi kartının alıcının kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini SATICI ya ödememesi halinde, ALICI kendisi veya satış sözleşmesinde belirttiği kişi veya kuruma teslim edilmiş olan ürünü 3 işgünü içinde SATICI’ya göndermek zorundadır. Böyle bir durumda nakliye giderleri alıcıya aittir.
5.7 – SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu alıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde alıcı siparişinin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini, ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. Alıcının siparişi iptal etmesi halinde, SATICI 7 gün içinde alıcıya ait kredi kartı fişinin iptali ve ilgili tutarın alıcının hesabına iade edilmesi konusunda ilgili banka nezdinde girişimde bulunur ve yapılan işlem elektronik posta aracılığı ile ALICI’ya bildirilir. Böyle bir durumda ilgili bankadan kaynaklanan gecikmelerden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.
5.8 – ALICI ve/veya ALICI’nın teslimat yapılması istediği kişi ve/veya kurumlara teslim edilmiş olan ürünlerin arızalı veya bozuk olması durumunda, garanti şartları içinde gerekli onarım veya değiştirme işleminin yapılması için ilgili ürün veya ürünler SATICI’ya, ALICI tarafının teslim aldığı tarihten başlayarak 7 gün içinde gönderilir ve nakliye giderleri SATICI tarafından karşılanır.
5.9- İş bu sözleşme, alıcı tarafından elektronik olarak onaylandıktan(üyelik gerçekleştirildikten sonra) portakalcicegi.com.tr adresine ulaştırıldıktan sonra geçerlilik kazanır.

Madde – 6

CAYMA HAKKI:

Alıcı, sözleşme konusu ürün şahsına özel üretilmemiş ise, kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren ondört (14) gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılabilmesi için bu süre içinde SATICI’ya elektronik posta ile bildirimde bulunulması ve ürünün 7. madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış ve ambalajının zarar görmemiş olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kisiye veya Alıcıya teslim edilen ürünün SATICIya gönderildiğine dair kargo teslim tutanağı örneği ile satış faturası aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 7 gün içinde ürün bedelinin ALICI’nın kredi kartı hesabına iade edilmesi için SATICI ilgili banka nezdinde girişimde bulunur. Ürün bedelinin iadesinde banka tarafındaki aksaklıklardan dolayı SATICI sorumlu tutulamaz. Satış faturasının aslının gönderilmemesi durumunda katma değer vergisi ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilmez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli ALICI’ya aittir. Ayrıca, niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler, tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler için cayma hakkı kullanılamaz. Her türlü yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler, Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit v.b) ve Her türlü kozmetik ürünlerinde cayma hakkının kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır.

Madde – 7

Ürün Gönderimi:

Ürün tedariği ve stok ile ilgili bir sıkıntı bulunmaması durumunda Hafta içi saat 15:00’e kadar sipariş edilen ürünler, aynı gün içerisinde, diğer ürünlerde ise 2 iş günü içerisinde kargolanır.

Madde – 8

İade ve Geri Ödeme Şartları

Siparişlerinizi teslim almadan önce iade etmek isterseniz ürün size ulaştığında paketi teslim almayın, ürünün paketini açmadan kargo şirketine geri teslim edin.

Siparişinizi teslim aldıktan sonra iade/değişim yapmak isterseniz 14 gün içinde; sitemizde yer alan iletişim bölümünden sipariş numaranız ve iade edilecek ürünün tam adını belirterek; değişim yapmak isterseniz yeni almak istediğiniz ürünün de tam adını yazarak bizimle iletişime geçiniz. İade/değişim yapılacak ürünün kargo bedeli ve varsa montaj bedeli alıcıya aittir.

8.1. İade/Değişim Kapsamındaki Ürünler

İade/değişim edeceğiniz ürünün, paketi hasar görmemiş, kullanılmamış ve kullanım hatası sonucu zarar görmemiş, iade kargo sürecinde hasar görmemiş olması gerekmektedir.

İade/değişim etmek istediğiniz ürün/ürünleri tüm aksesuarları ve orijinal kutusu ile kargo masrafını ve varsa montaj masrafını karşılayarak gönderebilirsiniz.

Tüketicinin isteği doğrultusunda özel yapılmış ürünler iade/değişim kapsamı dışındadır.

Sevkiyat sırasında hasar gördüğünü düşündüğünüz ürünleri firma yetkilisi önünde açıp; hasarlı ise tutanak tutturarak ürünü teslim almayınız.

İade ürün/ürünlerin bedeli, ürünler depoya ulaştığı andan itibaren, iade şartlarına uygunluğu kontrol edildikten sonra, ödeme şeklinize göre iade edilmektedir. Bankanıza bağlı olarak, iadenizi kredi kartınızda görmeniz, bir kaç gün sürebilir. Sipariş iadesi en geç 15 iş gününde yapılmaktadır.

8.2. Kusurlu Ürünlerin İade/Değişimi

Siparişinizi teslim aldıktan sonra kusurlu olan ürün/ürünlerde, iade/değişim yapmak isterseniz 30 gün içinde; sitemizde yer alan iletişim bölümünden veya canlı sohbet üzerinden, ürünün problemini, sipariş numaranız ve iade edilecek ürünün tam adını belirterek; değişim yapmak isterseniz yeni almak istediğiniz ürünün de tam adını yazarak bizimle iletişime geçiniz. Üründe kullanımdan kaynaklı bir problem yoksa iade/değişim işleminiz gerçekleşir.

Madde – 9

YETKİLİ MAHKEME:

İş bu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile ALICI’nın veya SATICI’nın yerleşim yerindeki TÜKETİCİ MAHKEMELERİ yetkilidir. Siparişin elektronik ortamda onaylanması durumunda, ALICI iş bu sözleşmenin tüm hükümlerini kabul etmiş sayılır.